tisdag, 2 april, 2013


eller helt fel snarare. Jag tänder ju ljus i natten, både julnatt och påsknatt. Då brukar jag köpa liljeholmens rejäla, går nästan alltid utmärkt. Och jag har en mässingsbricka, som jag ställer det på. Ett år hittade jag inte m-brickan och ställde det direkt på diskbänken. Det året rann det. Ner i vasken. Äldste låg och rensade vasken halva Juldagen och tyckte att traditionen var överskattad. Och i år var jag rätt tacksam att jag har lilla brickan.

ljusfel

Och i övrigt har jag sovit en lång stund på em, jag tror att jag kommer att klara min lilla utflykt under makens dagar på avlastningen eller som han säger ‘ålderdomshemmet’ – han är absolut inte nöjd. Han unnar mig på ett plan, men han gillar inte att det betyder inskränkningar för honom. Och jag får leva med det.

Den här gången bor jag inte på hotell utan hos en vän. Alltså inte bredband. Men andra fördelar. Det blir bra.

dvs den åldriga kaffeburken tog jag med till Äldsta i går. Den är fodral till brudkronan bredvid.

brudkrona

Det är min mamma som knypplat den i guldtråd och Äldsta använde den när hon gifte sig. Tvåan lånade kyrkans, så rimligen är den Äldstas. Hon fnissade glatt och sa – ‘så fint, då kan jag ha den på mig varenda dag när jag går och handlar på Luthagens livs’. Just. Typ så. Och små döttrarna blev väldigt entusiastiska, minsta sa att hon kunde gifta sig med Sean Banan. Vi får väl se hur det går med det, förhoppningsvis hinner hon ändra sig innan det blir skarpt läge.

Och själv planerar jag en liten utflykt i morgon. Igen.