Fortfarande varmt och vackert, grönskan är så vacker. Jag förberedde mig i går mentalt på att jag borde rensa i skåpet jag närmast skulle kalla skafferiet. Man kan visserligen inte gå in i det, som i farmors skafferi, det är förstås ett vanligt 60-skåp, men ändå. Nu gjorde jag en insats här under eftermiddagen, en sån där då man tänker ‘men inte ska barnen behöva rensa det här’, och det fanns en del varor med utgångsdatum passerat med marginal. Iofs var kanske en del fullt ätbart ändå, men jag tänker att om jag verkligen inte ätit upp det på flera år, så är det nog lika bra att göra sig av med det. Så nu är det gjort. Det känns som en lättnad förstås. Till min förvåning stod det en nästan full flaska cointreau en bit bakom annat. Ja ja, den kan kanske kan komma till pass vid tillfälle. Lite handtvätt har det också blivit. Det känns också som en lättnad. Jag ska plocka fram mina sommarbyxor också, även om det ska bli kallare nästa vecka, man pratar om snö i södra Norrland, men där är inte jag. Maken tittade nyss på ett program där folk åkte till Antarktis och samfällt sade att de uppfyllde sitt livs dröm. Sån tur att folk kan tycka olika. Tanken att först bli sjösjuk och sen hamna i landskapet med nästan bara is är inte lockande för mig.