Relativt tidigt, för att vara jag, natten bjöd inte på så väldigt mycket vila, men jag gick upp ändå och ringde vårdcentralen. Man skulle återkomma 10.20. Sen gjorde jag en liten rabarberpaj (frysta rabarber) och efter frukost fixade jag limpor och så var det lite tvätt förstås. Vårdcentralen ringde, och inte fick jag mycket besked heller, vaccinerande sjuksköterska återkommer 16 maj, och då ska hon höra av sig. Jag vill ju vaccinera maken mot bältros och mig själv mot bältros och tbe, så vi får väl se vad experten säger. Men jag kom iväg på en liten promenad i alla fall, det var så vackert. Och jag kände att våren tydligen är på besök, så jag bestämde mig för att uteplatsen behövde röjas. Nu står myrten och citronträd utomhus igen och det jättestora påskriset är undanröjt. Det betyder att den inglasade balkongen är möjlig att använda igen, positivt det också. Fast nu känner jag att jag ska sitta och vila mig lite. Det är ganska skönt att inte ha några som helst planer just nu.