Det har regnat en del, men nu skiner solen innan den går ner. Dagen har varit fin, på eftermiddagen ringde en annan äldre dam och vi pratade en rätt lång stund. Hon är en så trevlig person, men känner sig förvånad över hur fort livet gått, hon saknar sin man som dog för ett par år sedan. De var gifta nästan 60 år, en märkligt lång tid. Men hon berättade också om sin yngste son, som har haft ett komplicerat liv och nu har drabbats av svår sjukdom. Någon annan berättade om sin mor, som jag träffat, och som nu drabbats av något annat svårt, och så en annan vän som också är drabbad av elände. Och då räknar jag inte ens med Tvåans svärfar, som har det mycket besvärligt. Många som jag tänker på nu. Fast en glad 90-åring, ganska frisk, hörde också av sig.

Sen blev det en detalj, som irriterade mig lite. Jag hade skickat efter en svart topp och en ljus blommig. Den ljusa kom, men den svarta blev fel, det var inte en svart trikåtopp, st M, det var en gråsvart linneblus st x small. Så i morgon ska jag ta mig samman och returnera, jag har betalat (samma summa iofs) vad jag ville ha. Men jag tycker det är så trist att returnera, så en kort stund övervägde jag om jag skulle behålla den där gråsvarta, som jag inte alls ville ha, bara för att det är så jobbigt att hålla på, men sen insåg jag att jag knappast ville ha x small i någonting alls.

En liten positiv detalj – Yngste skickade en mycket liten film när han är utomhus med lilla hunden, som kommer till honom och är så entusiastisk att han snavar över sina egna fötter, så himla söt.