Det blir lite så, när det inte blev mer än fem timmar i natt, men nu är det en ny dag. Limpdeg jäser första gången och skjortor hänger på sin ställning. Och mat blir det, fast jag inte handlade tidigt i morse. Jag tog en promenad till coop och köpte sallad, mjölk och yoghurt, så vi klarar oss till torsdag eftermiddag, tänker jag. Solen skiner och det är vackert, men jag hoppas på tö så snart som möjligt. Och så börjar mobilen tjata om utrymme igen. Ja ja. Och jag fortsätter sticka på makens gröna slipover, trots att han nu är så nöjd med sin nya tröja. I går, sent, alldeles innan jag lade mig, kom en bokning av mammografi. Det tycker jag verkligen är viktigt, men tiden jag fått var 20 december 15.55 och det var av olika skäl inte så bra. När jag försökte ändra, så kunde jag få 21 december 8.10 och det går inte alls, så jag ska försöka ringa. Suck.