Det var iofs inte snöstorm, som förra gången jag åkte hem, men det regnade i det närmaste horisontellt. Det är tacksamt när det ändå inte blir vattenplaning där på motorvägen, så hemresan gick bra. Alldeles snart ska jag via apoteket ta mig till makens avlastning. Jag undrar lite vagt om det är sista gången på det där stället, för jag vet ju att man ska flytta, även om ingen frivilligt informerar mig. Sen råkade jag ut för en liten incident under min tid borta. Jag skulle parkera bilen i går kväll och det var väldigt ont om parkeringsplatser. Till slut ställde jag mig ändå och jag såg att det var en gångväg i närheten, men det stod en annan bil på andra sidan och den var betydligt närmare, så jag tänkte att det kanske skulle gå. Sen var det så dumt att när jag gick utefter gatan, där jag brukar ställa mig, så åkte en bil i väg och jag funderade en mycket kort stund på om jag skulle hämta min bil och knöla in mig där i stället, men det gjorde jag icke. De nitiska parkeringsvakterna var ute i morse vid 06.30 i hällregnet och lämnade en gul remsa på min framruta. Ah ja, det var för nära gångvägen. Det är inlagt för betalning på måndag, så det är klart ändå, och jag har bara mig själv att skylla. Om man slår ut kostnaden över åren, så känns det inte så mycket, men irriterande är det. Nu är den vanliga vardagen här igen. Jag har haft det fint, och jag tänker med stor tacksamhet på alla vänliga människor, som jag har förmånen att möta.