I går var det regn och så mera regn. Det hindrade inte att vi gjorde en utflykt och tittade på en utställning om Sigfrid Lewerentz, så väldigt lyckat, och en trevlig kopp kaffe med en liten chokladbit till. Senare träffade vi goda vänner och gick till ett ställe, som serverar alldeles lysande räkmackor. Hade det inte regnat hade vi kunnat njuta av havsutsikt, men det kan bli en annan gång. Sen var vi lite utpumpade och tog tidig kväll. Jag somnade lugnt och vakande och kände att jag var pigg och rask, men kanske var det lite mörkt, möjligen inte dags för frukost. Inte alls, visade det sig, 00.38, så det var bara att somna om. Nu har vi till och med hunnit äta god lax och värdinnan kastade sig i väg på en egen aktivitet och jag gläder mig åt solen. Vi hann dessutom reka lite i går inför en kommande resa, som maken ska följa med på, så att jag klarar att ta mig till övernattningen. Det blir säkert bra.