Först sagt är jag tacksam för att det finns möjlighet till larm, absolut, men det vore väldigt bra om personalen som ska hantera systemet hade kläm på det. Nå, för tre veckor sedan testade man det, lite stökigt förstås där mitt i maten och man svarade inte som man skulle, men det var klart till slut. I dag när vi satt och åt ringde det. Larmtest. Och det knepiga var att jag fattade verkligen inte vad hon sade, som ringde upp, men till slut fattade jag, kunde lägga på och så trycka på knappen. Sen tog det en lång stund innan jag fick kontakt med personal som skulle svara, men till slut, och då sade jag, väldigt tydligt, att stäng av nu, så att det är klart. Men tio minuter senare så tutar larmapparaten i gång, och den vanliga lätt irriterade mannen i andra änden frågade hur vi mådde. Jag medger att jag nog var irriterad när jag svarade att tack, vi mår rätt bra, men det är ett larmtest, som tydligen inte fungerar, vilket inte är första gången. När jag kom ut till maken i köket, så sade jag att jag antog att det hördes att jag var irriterad. Nu undrar jag om man tänker testa var tredje vecka i fortsättningen för i så fall hoppas jag att man klarar rutiner bättre snart.