måndag, 6 juli, 2020


när man läser om planering inför hösten hos myndigheterna, vad man ska ta sig till när ‘den andra vågen’ kommer. Jag som tycker att vi sitter redan här i den första vågen vet verkligen inte hur jag ska hantera det här.

Och så är det ju måndag, dvs dagen innan jag hämtar maten. Vanligen brukar jag komplettera nånting som jag antingen glömt eller som lite hastigt tagit slut sen min beställning i onsdags. Och den där kompletteringen ska kunna ske fram till midnatt i dag. Fast om man går in på e-handel nu, så får man ett besked att sidan är nedstängd just nu, för dom bygger om den för att ge mig en bättre upplevelse. Ah ja, jag har nog tillräckligt med den enklare olivoljan och morgontésorten, så jag klarar mig, men ändå.

Sen skulle jag jobbat lite med några papper, men ork och koncentration räckte inte. I morgon är kanske också en dag. Den sämre natten mellan lördag/söndag gjorde inte precis underverk här, jag drar mig för att gå och lägga mig eftersom det kan bli stökigt. Inte logiskt alls, men det är en känsla av otrygghet att lägga sig i sängen.

i dag också. Tacksam för tak över huvudet. Och en limpdeg jäser. Det är bara att notera att livet kan se väldigt olika ut. I går hamnade vi framför det där programmet som handlade om familjen Siegler, så besynnerligt. Just där och då drabbades dom av finanskrisen 2008, men det verkar som om han repade sig sen, men just då var det lite kärvt med deras mått. Hustrun sa att bankerna är som gamar, hon hade trott att regeringens hjälppaket verkligen skulle hjälpa ‘ordinary people, people like us’, och det var en rätt skev verklighetsbild. Dom höll just på att bygga USA:s största privatbostad t ex. Och den andra minnesvärd repliken var när hon sprang runt och letade efter dom nyfödda hundvalparna, för hon ville hitta dom innan pytonormen gjorde det. Där bytte jag program. Men jag kunde konstatera att tydligen hade ingen tid eller lust att gå ut med hundarna eller se till att dom blev rumsrena. Mattorna såg rätt förfärliga ut och man fick vara tacksam att det inte är lukttv. Det var en så förfärlig blandning av dyrbara saker och total misär på annat plan. Så jo, jag ska dammsuga nu.