mytbildning när det gäller bygdens son, och talar som om alltihop – eller mycket – skulle vara resultatet av skicklig marknadsföring. Och visst finns marknadsföringen där, absolut, men den grundas i vad familjen och bygdens son stod för och var, rakt igenom. Jag påminde maken nyss om ett tillfälle, när jag gjort det jag skulle göra, dvs ordnat papper och utskrifter, sånt som jag gjorde för många. Men just den här gången hade jag ordnat och fixat för denna familj. Och då ringde det på dörren och jag öppnade. Därutanför stod hustrun, med snygga örhängen noterade jag, och ville tacka så mycket och lämnade ett par pocketböcker, som hon själv gillade. Och jag noterade med ett inre leende, att hon kanske blev lite förvånad över den som öppnade dörren, jag hade just tvättat håret och stod där med det utslaget.

Och en annan gång hade dom nyss varit på en liten bilresa i Sverige, och hennes man hade inte varit i kontakt med förtaget på ett och ett halvt dygn, det hade bara varit dom. Nog så exotiskt, så nog ligger det mycket möda bakom den stora framgången.