just nu. Inte alls. När jag kom hem förra veckan nämnde någon att den där resan jag ska på, skulle vara slutbetald förra måndagen. Suck. Och det var ju fredag, så betalningen kunde inte registreras förrän måndag, nå, det ordnade sig. Men nyss tittade jag på mina papper och mail och upptäckte då att resan avgår femtio minuter innan den först avgivna tiden. Det betyder tidigare tåg för mig, jag gnisslar tänder lite milt. Och sen har jag suttit och skickat mail och grejor till höger och vänster om annat, och folk svarar snabbt och effektivt. Jag är imponerad. Och jag ska på en sak i slutet av oktober ganska långt bort och det kommer att fungera för maken, eftersom människor är vänliga och kompetenta. Mycket tacksam.

Och sen upptäcker jag att jag blandat ihop två födelsedagar. Jag skulle verkligen inte släppas lös i naturen.

Och ändå försöker jag vara strukturerad. I morse råkade jag dessutom ut för en sån där idiotisk incident, jag hade handlat före frukost och stod och plockade upp allting i skåp och kylskåp. Då behövde det organiseras om och jag lyfte på den bit som – faktiskt – var kvar av gårdagens prinsesstårta. Då gled den ned från fatet och hamnade mot kylskåpsdörren med marsipanen. Ah ja, det blev kvar tillräckligt mycket för att vi ska kunna ha det till kaffet efter maten iaf.

