håret. Det lilla som finns kvar. Jag köpte en hårsil från smartasaker, en avsedd för golvbrunnar. Och den samlar verkligen upp en massa hårstrån, jag är väldigt tacksam att inte allt detta hamnar i vattenlåset, för det är så äckligt att gräva i det senare, men jag är förstås bedrövad över att så mycket faller av. Ah ja, det får ordna sig. Och jag tänker på den rare rörmokaren, när vi höll på att renovera huset vi bodde i, och han sa – ‘men brukar vi bada nån hund i badkaret, det är så mycket hår?’ och jag fnissade och sa – ‘voff!’ med ett vänligt leende till honom. Han blev så generad.

Just nu har vi en liten konflikt i hemmet, min mobil pinglar och maken blir hysterisk varenda gång. Och min avslappnade attityd gör honom mycket nervös, han måste tjata hela tiden. Och om jag t ex sitter tre meter från mobilen och skriver eller läser på datorn, så utgår jag från att mobilens meddelanden klarar sig ett par minuter till. Men det kan ju VARA NÅGOT VIKTIGT, säger han. Och jag frågar kallt hur ofta det har hänt. I mitt liv, ytterst ytterst sällan.

