våran Yngste. Han ringde för att berätta att dom var tillbaka efter sin lilla tripp till Centraleuropa, det hade varit väldigt lyckat. Och han pratade en stund med maken också.

Och jag vet inte hur det här med fjärrvärmeavstängningen fungerar, det är ju tack och lov rätt varmt ändå.

Sen funderar jag på hur olika man kan vara. Jag ägnade mig åt lite planering och strukturering förut i dag och ställde en ganska enkel fråga till någon och fick ett raskt och bra svar, så jag kunde gå vidare med en annan enkel fråga till någon annan inblandad. Men då började det hacka i maskineriet, nr två i näringskedjan hade inte alls min avslappnade inställning, det stämde inte med uppgivna datum och jag svarade, lite lugnande, att det löser vi. Men så enkelt kunde det inte vara förstås, utan det skulle skickas meddelanden kors och tvärs, och inte vet jag om det blev så påtagligt mycket bättre för det. Enda resultatet för min del blev att jag tänker att den där, nummer två, ska jag ha lite uppsikt över. Jag uppskattar smidighet. Mycket.

