den där tröttheten, den som ständigt finns i min/vår tillvaro och som fick ytterligare påfyllning med allt som skulle ordnas först med svärmor och sen flytten, men det gäller att ha nån sorts strategi. Min är att ständigt ha en enkel planering, ha koll på en sak som ska göras varje dag, helst en liten lista också. I dag hade jag en lista på mail, som skulle skickas och det gick bra. I morgon tänker jag mig att jag ska lägga upp mina nyinköpta byxor, dom mörkbruna, och så laga en svart linnejacka, om den inte är bortom räddning. Kanske kan jag sy i hängare i svärmors oanvända linnehanddukar, tre är nu tvättade och manglade.

Och när jag hämtade posten fanns det en lapp i ingången att man i kväll stänger av fjärrvärmen här, och det kommer att påverka varmvattnet också. Jag skulle tvätta håret, så det får bli tidigare.

