onsdag, 6 september, 2017


mycket avkopplande, laxmacka, ost och något rödvin. Och gott sällskap, jag är så tacksam. Ute regnade det rätt mycket och höstkänslan är tydlig. Möjligen köper jag cyklamen i morgon att ha i min balkonglåda där hemma, petuniorna har nog givit upp. Och jag tycker inte att det är riktigt dags för ljung än.

Och det är klart att det är september, men lite varmare kunde det allt vara. Jag är inte färdig för höst redan, fast den kommer väl oavsett. Jag kan inte riktigt föreställa mig att om en månad är jag någon helt annanstans, varmare hoppas jag då. Kanske blir det lite promenadvänligare här redan i morgon, även om det inte alls gör något att jag inte fick med mig solglasögonen. Och resan hit gick i princip bra, men efter bara en kvart hamnade jag bakom en sån där klippa-gräs-i dikeskanten-anordning och den långa lastbilen framför mig körde inte om, så vi åkte en dryg mil i mycket långsamt tempo. Det var påfrestande, men det viktiga är att komma fram hel. Sånt kan man aldrig planera.

Men nu ska jag lägga mig i den bekväma sängen och läsa lite.

dagens behov av fibrer, men efter en promenad i blåsigt väder utefter sjön kände jag att en mugg kaffe var precis vad jag behövde. Alldeles innan tog jag ut kontanter ur väggen och fick en liten chock av kontoutdraget – 69,41, och jag hann börja grubbla över vad man gör om man nu blivit kapad. Nå ja, sen kom min lapp, det var tydligen förra kunden som låg sämre till.