fredag, 1 september, 2017


Det var lite svårt att få en bra bild av vår inglasade balkong, men man kanske kan kalla det en översikt ändå. Maken brukar alltså sätta sig i fåtöljen som skymtar, den som är närmast fönstret. 

utan lapp, det är helt klart. I dag skulle jag ha druvor, apelsinjuice, mjölk och ägg. Det borde man=jag klara utan lista. Men det är klart att jag kom hem utan ägg. Visserligen med en ask gröna och en ask röda druvor, men det hjälper inte upp det hela. Nu skulle äggen främst användas till kladdkakemuffins på lördag em och det går åt två och lyckligtvis hade jag två kvar.

Och första september är första september. Inte nog med att det kanske inte kan räknas som sommar, ens med lite god vilja, men den första varje månad ska den där timredovisningen in till kommunen. Och i dag höll man verkligen på med gatuarbeten framför kommunhuset, så det var en utmaning att ta sig in. Och jag kände mig bekymrad över den stackars mannen som gick med den där apparaten som dunkar ner stenarna. Han har hörselkåpor, men inte hjälper det mot vibrationerna i armarna och det där ljudet som träffar hela kroppen. Men för vår del ska det vara färdigt i oktober, jag hoppas på början av månaden.