är det ganska ljust på morgnarna, så jag cyklade till maxi vid halv åtta. Befriande lite kunder så dags. Fast jag lyckades inte komma ihåg var kaprisen finns, men den behövs inte omedelbart, så paniken var inte ens nära. Men i morgon gör jag kålpudding, en större sats så jag kan frysa in. Och två middagar roulader med bacon och katrinplommon till frysen ska det också bli.

Och jag fick tag på en sorts konstiga krokar, så jag kunde sätta upp dom motsträviga tavlorna. Så bra. Och när jag stod och kokade gröt sen, så kom ett sms från Tvåan. Dom passerade just utanför med tåget, på väg till sommarlovets sista utflykt. Yngste och jag brukade göra utflykt sista dagen. Jag minns att en gång när jag kom hem och ställde bilen framför huset, så tittade maken efter nån timme och konstaterade att jag hade punktering.

