tisdag, 15 augusti, 2017


med Reebok, får väl betraktas som avslutad. Vi har övergått till Haglöfs, fötterna och jag. I morgon ska jag göra ett första praktiskt test. Tanken är att dessa skor ska följa mig lika länge som dom nu utnötta, jag har genom åren nött ut flera par på mina promenader. Och det var trehundra i rabatt, maken sa att då ville han inte veta priset. Han är lite känslig med sånt.

Och man håller på med nån sorts reparationer i vår gamla lägenhet, så det låter som när man sitter hos tandläkaren ungefär. Jag antar att det är badrummet, som ska kaklas om.

Jag lyckades få tag på fyra satser möbeltassar dessutom, så nu är stolarna i köket färdiga. Jag skulle egentligen behövt till två stolar till, men jag tömde lagret. Och dom besvärliga tavlorna har jag fortfarande inte lyckats få upp.

Det är nog läge att sitta lite på den inglasade och läsa lite. Pelargonerna blommar energiskt, trots att jag inte sköter dom enligt regelboken.

alla dessa tavlor. Och två blir väldigt svåra, jag förstår inte hur jag ska få på dom på den uppspikade kroken, men jag får försöka tänka. Ingen brådska.

Sen är det lite märkligt att ett delmål med flytten var ju att maken skulle slippa trappan, och nu har jag fått rätt ont i höger knä, så trappor är lite besvärande för mig. Där ser man. Men det går förmodligen över för mig. Och jag flyttade på i natt också. Det undermedvetna är lite trögt, faktiskt.

Det är en ganska vacker förmiddag här och i dag var vi ju klara tidigare än med duschen och allt i går, så maken kunde gå ut och sitta i solen en stund, mycket positivt. Han tillhör dom där som får lite klädsam färg efter tio minuter. När jag tittar på alla dessa bilder, så är han alltid väldigt sommarbrun, och det har inte blivit så sen han blev sjuk. Hans pappa hade ett frisksportarideal, som maken aldrig var intresserad av, men när han var på sommarlov hos sin mormor, så blev det alltid lite hektiskt innan svärfar skulle komma. Ut i solen, liksom.