sexton flyttlådor under min säng, ordentligt hopvikta och med snören om, om Äldste skulle behöva så småningom. När jag sa att jag tänkte slänga, så sa dom i kör – ‘spara, vi kanske behöver nån gång’, och det är klart onödigt att slänga dessa, använda endast en gång. Så jag får väl dammsuga runt om.

Och det var en vacker och mild kväll här, jag satte mig på uteplatsen, den tid jag inte ägnade åt flyttlådorna då. De gångna fyra månaderna har varit oerhört slitsamma på många plan. Maken sa i dag när vi åt – ‘det händer att jag hinner tänka att vad skulle mamma tycka om det här?’, och jag förstås precis, jag gör det också. Samtidigt är jag så tacksam, mitt i allt, att allt gått så bra. Vi sitter här med hennes matsalsmöbel i köket och det är så fint, på många sätt. Jag tror hon skulle gillat det.

Kanske blir det nya skor i morgon då.

