av nybakade limpor är rätt iaf. Sen får vi se hur det blir när jag skär upp till kvällstét. Och sen sitter jag här och gruvar mig för det här med att spika upp betongkrokarna, så mycket knepigare om dom hamnar fel, tycker jag. Jag känner att jag kan vänta lite grann ändå. Jag är så tacksam att allt har fungerat så här långt. Och jag är också rätt lättad över att jag åkte iväg ett par dagar, även om tankarna fortsatte snurra en del. Så länge som jag hållit på med det här, vore det underligt annars. Fyra månader som bestått av svarta plastsäckar och planering och mäta möbler och ältande i högre skolan.

I morgon ska jag ta mig bort till team sportia och köpa ett par nya gåskor, mina nuvarande är rätt nötta, även om dom inte blivit det under senaste året, men jag har tänkt att det ska bli ändring på det nu. Jag tänkte faktiskt rätt många gånger under våren att svärmor rörde mer på sig än vad jag gjorde. Nu har jag ju varit tvungen att röra mig, bära och släpa grejor, så då vore det sorgligt att förfalla till totalt innesittande. Och varken maken eller jag har trappan att slåss med. Fast om jag inte har handlat tunga kassar brukar jag låta bli att ta hissen.

