tänker jag mig här. Och jag har varit till apoteket, favoritkvinnan tog betalt, och vi log mot varandra. Sen gick jag till coop och framför mig i kön stod det en mycket liten gosse, som tydligen var skickad av en förälder att köpa konc lime, och han väntade ordentligt så alla varor från kunden före hann försvinna och så la han upp flaskan med viss möda, hur gulligt som helst, och sen räckte han alla sina pengar till kassörskan, som gav tillbaka växeln med ett leende.

Och jag hoppas posten sköter sig. Värdinnan klagade över att det enbart fanns vim eller cif eller vad det nu heter med citrondoft i hennes närhet. Själv föredrar jag citrondoft, men jag är flexibel, andra får ha andra preferenser. Men anyhow fanns det vit på maxi igår, det fanns iofs sommarblommor också, men jag satsade på den vita. Och nu skickade jag en flaska och kan bara hoppas att posten inte manglar den och att man delar ut den i lådan, så hon slipper gå långt till uthämtning.  Går det, så går det.

