får man väl säga. Jag skulle handla på maxi, man hade bytt scanningstället, och jag drog kortet. Inget hände. Någon som kom strax efter mig tog en scanner och traskade in och jag gick efter och frågade om dom möjligen fått min scanner, men det verkade inte så när vi försökte kolla. Jag uppsökte personal, som kunde kolla mitt kort och se att mitt kort fortfarande var aktivt och låst sen i måndags, då när jag skulle köpa möbeltassar och drog den på scannern. Men eftersom jag insåg att jag skulle behöva köpa fyra påsar och då få 80 små över, så drog jag och nollade och störtade ut och ställde från mig scannern i stället vid utgången. Fel, fel, fel. Då ska man lämna det till personal, för annars spärras kortet. Varje dag en ny kunskap. Och lyckligtvis fanns det en person kvar i affären, som kunde låsa upp, så allt löste sig.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite på den fortfarande soliga inglasade balkongen.

