kanske. I natt drömde jag bara att jag skulle flytta in i en etta på vinden. Och sen vaknade jag väldigt tidigt och låg och funderade i två timmar och sen somnade jag om.

Sen har vi ätit god kålpudding, tillagad av värdinnan, och sen kastade vi oss ut i vimlet. Vi gjorde förstås ett besök i affären med vackra kläder och jag, som annars inte har särskilt mycket mörkblå kläder, föll pladask för en topp med små gyllene pärlor. Lite stjärnhimmel, typ. Så när höst och vinter kommer kan jag se prydlig ut. Åtminstone ibland.

Och vi gick i kyrkan, en tacksamhetens stund där under valven.

Och nu vräker det ner ute, vi hade tur med det också.

Sen ringde banken för att komma överens om en tid. Jag förklarade detaljerat våra svårigheter och hon frågade om vi hade någon särskild bankkontakt, så jag namngav den utomordentliga kvinna som hanterade svärmor på sin tid. Hon hade förstås semester den här veckan, men hon ringer nästa. Bra så.

