om man säger så. Jag gick in på banken för att försöka få allt klart. Men det är självfallet inte så enkelt. Jag medförde bouppteckning i original, jag har en massa fullmakter för makens räkning och skulle kunna skaffa fler, jag har hans leg, jag sköter allt. Men det är klart att man måste boka en tid och att han måste vara närvarande. Och notera att detta är en enkel bouppteckning, maken är enda arvinge och summan är ganska begränsad när nu alla räkningar (utom uppiffningen av gravstenen) är betalda. Dessutom har man nu börjat med gatuarbetena efter några veckors semester, så det är helt omöjligt att komma med bil till banken. Man måste gå en – för maken – rätt lång sträcka och dessutom på löst grus, som är hans sämsta underlag. Jag blev väldigt trött där.

Och sen hade maken och jag en totalt meningslös diskussion om torktumlaren. Han ansåg att den borde varit konstruerad på ett annat sätt, och jag ansåg att det var ändå inget vi kunde göra åt det. Då tyckte han att jag inte ville lyssna. Helt rätt, det ville jag inte. Jag är sliten nu och har inte särskilt mycket tålamod med sånt.

