som man brukar säga. Fast just här känns det som ‘bara’ – jag ska gå till coop och KÖPA bröd (mycket exotiskt i min värld) och lite juice.

Jag har packat ihop böckerna som ska slängas på måndag i fyra svarta säckar och så skruvade jag isär hyllorna som stått under trappan. Det var noga räknat det första jag gjorde när vi flyttade dit också, dom där hyllorna. Jag minns min förväntan. Och det har varit bra där, jag har trivts. Men visst är jag tacksam när maken sitter och känner att det här är bättre.

Och jag tänkte redan igår, att om jag är för trött, så köper jag alltså brödet i dag. Det finns gränser. Och middagen i morgon hittas i frysen. Och jag har fällt ihop trappstegen och ställt undan den. Jag är helt medveten om att det är ett relativt kaos, inte minst där datorn vanligen står, men jag tänker inte låta mig stressas av tavlorna.

