det där med att tvätta håret. Jag inser att från och med nu är det nya rutiner som gäller, jag har alltid tvättat håret över badkarskanten, säkert inte så ergonomiskt, men man blir inte blöt om fötterna iaf. Nya tider nalkas.

Och nu är det lite grejor på väggarna kvar och förstås alla krokarna. Men annars är nästan allt här inne. Skorna står kvar, eftersom Äldste av logistiska skäl flyttade en liten kista av citronträ, som jag fick av min sjömansbror för länge sen, till nischen för ytterkläder. Det blev enklare att bära in allt, om man inte behöver väja för nånting. Och av lite praktiska skäl har jag inte flyttat den än och då har skorna ingenstans att bo.

Jag tog en enkel sopborste och skyffel och sopade bort dom största dammråttorna. Det såg verkligen ut som om vi levt i misär, när allt bakom möblerna kom fram. Visserligen ska inte jag flyttstäda, det har jag lejt bort, men man behöver ju inte ge den stackars människan den värsta chocken redan innanför dörren.

