torsdag, 3 augusti, 2017


Den blommiga som bor hos oss. Fast jag medger att man knappt ser den bakom alla tavlor och för all del min mammas flamskvävnader. Och jag inser att det kommer att gå åt tavelkrokar. 

men i dag var hittills värsta dagen, faktiskt. Fast klockan bara är fyra, så måste jag ta en paus igen. Äldste och familjen dök upp på förmiddagen, tanken var att dom skulle komma efter lunch, men sen såg det ut att bli regn senare. Det visade sig bli regn tidigare dock, så dom började i stället att bära och sortera. Slutresultatet blev ca åtta svarta plastsäckar till tippen och nästan allt som ska sparas överburet hit. Men inte riktigt allt, förstås. Jag får se om jag orkar mer i kväll, just nu har höftlederna gett upp lite grann.

Men hur som, jag värmde ärtsoppa och Äldste stekte pannkakor och sen åt vi mitt i alltihop. Det var så fint att sitta med dom i vårt ganska hyfsade kök.

Och just nu snurrar den första tvättmaskinen i den här lägenheten. Vi behöver ju rena kläder mitt i alltihop också.

Och plötsligt hittade jag en vit blus, som jag saknat. Jag trodde den var kvarglömd nånstans, men så låg den bara där. Det råkar var en av de dyraste blusar jag köpt dessutom.