onsdag, 2 augusti, 2017


nu, kvart över nio så där. Och äntligen har jag tömt kyl och frys helt, frysen står och rinner av över natten. Skåpen över kyl och frys var också välfyllda. Allt går väldigt långsamt, men städskåpet är också klart och linneskåp och skafferi och diverse annat.

Sen åkte jag till Ikea för att köpa en liten praktisk vagn till badrummet åt maken. Där hittade jag en ännu bättre hylla, dessutom för 99 kr och inte ca 500 som den lilla vagnen. Fast hyllan var slut när jag kom till rätt hylla och energisk personal, som jag jagade rätt på, sa att den skulle komma in igen i morgon. När jag tittar på nätet nu, så påstår dom att det finns fem ex på mitt varuhus. Vad vet jag, men jag testar i morgon ändå.

Det är förvånansvärt så mycket grejor det finns i ett kök. Jag plockar och lyfter och bär. Och sen måste jag ändra hyllplanen i nya köket, men det går framåt. Men det är absolut nödvändigt att sätta sig ner med ojämna mellanrum. Jag bar ner ett vitt högskåp, som jag har mina grejor i badrummet i. Och jag sade till mig själv att jag har burit det uppför trappan, så visst ska det gå att få ner det. Fast just där trappan svänger var det ett kritiskt ögonblick s a s, men nu är det klart. Tyvärr är badrumsskåpet väldigt litet och sitter väldigt högt, så jag måste ändå ta mig till Ikea och skaffa en rullvagn till makens rakgrejor, annars fungerar det inte. Och han har förstås sina egna prioriteringar, nyss när han skulle gå och vila så gällde det en extra klocka, så jo, jag gick ett extra varv i trappan och hämtade en extra, trots att jag var väldigt trött, men det är ju för hans skull jag gör det här.

Och när jag tittar på allt som står mitt på golvet i f d stora rummet, så förstår jag inte riktigt hur det ska gå att tömma alltihop. Men det gör det förstås.