lite dricka lär vi behöva i morgon, så jag handlade här på kvällen. Och sen kunde jag inte riktigt hålla mig, så jag bar ner en låg 60 cm bokhylla och ställde på uteplatsen och likaså den lilla vita byrån, som jag numer har underkläder i. Lådorna står inne på golvet och resten står på uteplatsen. Så jag är ungefär så beredd man kan bli, tror jag. Allt som brukar finnas på skrivbordet ligger nu i en blå plastback, utom datorn och skrivbordslampan. Sen gäller det att studsa upp så tidigt i morgon att maken är påklädd och rask före nio.

Och jag försöker att inte tänka på att om jag hade fått nyckel, så hade jag flyttat allt i köket utom det tunga skåpet redan i kväll.

När jag hade varit nere med skräp – jag rensade det där avloppet på insynsskyddade balkongen i dag, så var lägenhetsdörren öppen och jag hörde vaktmästaren pyssla runt. En lite bisarr upplevelse, jag tittade rakt in i blivande sovrummet, men jag insåg att i morgon är det ändå dags.

