Jag var helt övertygad om att jag gick upp halv åtta, men tydligen såg jag fel, men lite skumt var det eftersom jag minns att jag stod upp när jag stängde av mobilen, som då inte ringt än. Ja ja, nu är jag uppe iaf och maken är ren och fräsch inför flytten. Och jag kollade förstås och såg att dörren till blivande lägenheten var öppen vid nio och jag hörde hyresvärdsrepresentantens röst också och tänkte att nu, nu snart är det klart. Så nyss skickade jag ett mail och frågade hur det blir med nyckeln. Och surprise (eller inte) så hade det blivit ‘några anmärkningar’, som hon hoppades (!!) att dom skulle rätta till under dagen. Ja, det hoppas jag också. Det skulle betyda mycket för mig, om jag kunde rentav få nyckeln i eftermiddag, då kunde jag t ex låta Algot få ett ordentligt hem och jag kunde hänga upp gardiner och flytta kläder och köksskåp. Men t o m jag härifrån ser att köksfönstret inte var tillfredsställande putsat, om man säger så.

