Det är klart att jag inte kunde somna om när maken varit uppe i morse, så efter ett tag gick jag upp och klädde på mig och hämtade tidningen. Söndagstidningsbudet lämnar den i postfacket nere i porten och det går väl också bra. Så jag satt och läste när jag såg att grannarna började pyssla kvart över sju, eller iaf såg jag att dom öppnade sin ytterdörr då. Men man kan fortfarande inte alls säga att det är tömt på saker. Alls.

Men maken och jag åkte till kyrkan vid sjön och träffade rätt många vi såg förra söndagen också.

Nu ska jag snart sätta in potatisen i ugnen och duka. Sen har vi kvar var sin chokladbiskvi också och sen är det dags att börja med porslinspackningen. Jag skaffade mig en överblick och gjorde en lite skiss över vad jag har ställt var, så det ska gå snabbt att ställa tillbaka. Men nog har vi mycket onödigt. Man kanske kan rensa porslin också, om man nu rensar böcker.

För ett tag sen läste jag om en man, som ansåg att man kunde ha hundra ägodelar. Han bor inte här.

