och åskade rätt kraftigt förut. Och jag sparar dom två återstående hyllorna porslin till i morgon, jag är lite sliten nu, inte minst eftersom man måste sitta på huk, så där som nån sorts vishetslärare, typ.

Vår insynsskyddade balkong, som det så vackert heter i lägenhetsbeskrivningen, har ett avlopp, som ständigt korkar igen vid kraftigt regn. Nerblåsta löv (som jag inte rensat bort  helt och hållet) täpper till, så jag får stå innanför dörren med paraply i ena handen och peta med en bambukäpp med andra, så att vattnet rinner undan. Ännu en fördel med nya lägenheten. Och när det mullrade förut tänkte jag att det kanske var nån sorts slutflytt, men det var nog åskvädret iaf. Och jag har dammsugit den blommiga soffan, som många gäster sovit i. Jag hoppas många fler kommer att göra det.

F ö är böcker underbara att packa, men behöver inte linda saker runt dom. Inser jag nu.

