Jag lyckades vara i närheten när den unga grannkvinnan syntes till och hon lät mig gå in och titta i klädkammaren, så jag bestämde mig raskt för att det gällde att köpa fyra Algot på Ikea och montera ihop dom två och två på höjden. Så halv elva åkte jag till Ikea igen och köpte ny dörrmatta dessutom och tre stolsdynor, blå, så att det blir lite färgkoordinerat med svärmors stolar, som är vackra men lite obekväma. Dom gröna dynor vi har skär sig färgmässigt. Ja, jag är petig.

Och sen var det Algot då. Stommar, fyra stycken, och så korgar till. Och där höll jag på att missa totalt, jag räknade upp åtta och tänkte att jag har ju två. Dvs det blir ju två dubbla, så jag hann tänka efter och slet åt mig åtta till. Tack och lov. Nu vill jag verkligen inte gå på Ikea på ett tag. Och nu har jag monterat ihop stommarna, så att det bara är att lyfta över dom och trä i korgarna. Och åttonde bokhyllan är tömd och dammad. Så efter kvällstét ska jag förpacka böcker från hyllan över sängen.

Dessutom dök Tvåan och familjen upp och fikade här efter lunch, det var så roligt. Ganska nödvändigt för mig att bara sitta ner en stund också. Jag fick nån sorts ganska obehaglig hjärtklappning efter frukost och det ville inte lugna sig på en stund.

