Det där ‘matförrådet’ som hörde till svärmors lägenhet, som jag alltså inte hört talas om innan hyresvärden ringde. Jag har varit och tittat på det nu. Fullproppat med svärmors saker, mera saker alltså. Och jag vet att någonstans funderade en kort stund på var hon hade sina fönsterljusstakar. Där var dom. Och väldigt mycket annat också. Jag tappade styrfart där.

Nu har jag pratat med barnen, Äldste kan komma med kärra i morgon och hjälpa mig tömma, det mesta ska rimligen till tippen. Jag har inte precis möjlighet att vara mellanlagringsstation heller, jag står ju med mina lådor redan som det är. Vaktmästaren, som var med mig, är ledig på fredag – han tyckte alltså att måndag hade kunnat vara en bra dag, men då tittade jag på honom och sa att jag önskar mig redan mer timmar på måndag, för vi står mitt i en egen flytt. Dom kunde iofs tömma och köra bort alltihop på min bekostnad, men då vet jag inte vad som försvinner förstås. Det fanns inte heller någon belysning i förrådet, så han hade en ficklampa, inte så väldigt praktiskt. Och i trapphuset satt det upp en hotfull lapp att förråd xxx skulle tömmas före 7 juli, annars fick man vite. Himla smart, tänker jag.

Luften gick ur mig nu. Men barnen säger att det ordnar sig.

