– Alldeles obegripligt fort har det gått. Det var så fint dukat hos Äldste och jag satte igång att göra maten klar. Tvåan och familjen kom, lastade med läckra bakverk, som vi sen hade till kaffet. Med allt medräknat så är jag fortfarande alldeles väldigt mätt och vi har enats om att ta ett enkelt kvällste lite senare. 

Och det där delandet av svärmors kvarvarande grejer lyckades vi inte så lysande med, det fanns en hel del som ingen ville ha, så vi lämnade ett kaos av diverse saker och en massa tidningspapper efter oss. Det får lösa sig sen, hur vet jag inte riktigt. Jag orkar inte heller bekymra mig, jag är rätt matt nu och stackars maken har inte vilat alls i dag. 

Och i morgon ska det packas och resas. Jag kan säga att när jag är framme och har bäddat sängarna, så är det kanske inte bara maken som behöver sträcka ut sig.