– jag märker det på min ängslan att glömma detaljer och rentav större saker än detaljer. Men nu har jag handlat allt (hoppas jag) till måndag och dessutom en extra krok att hänga makens handduk på när vi är borta. Det är alltid en källa till irritation att han inte ser handduken, när kroken hänger på fel sida. Men kära nån, nu har jag köpt en självhäftande krok, som jag helt självsvåldigt klistrar upp, så löser det sig. Jag hade hoppats hitta en sån där med sugpropp, men det fanns inte i dag. Det ska jag köpa nästa gång på Ikea.

Och sovrummet är mer noggrant dammsugit än på länge, inte för jag tror att det varar två veckor, men ändå. Och limpor står i ugnen.

Den där alldeles nyslipade kniven var väldigt vass, det var himla enkelt att hacka löken, fast tyvärr gled den över mitt lillfinger också och liksom bara hyvlade av en skinnbit och det blödde förvånande mycket.

