• även om det var väldigt stillsamt, en halv prinsessbakelse var till kaffet. Och innan hade vi ätit rökt makrill, den går inte upp mot den sortens färskrökta, som man förr kunde köpa på sommaren, men rätt gott är det ändå. Och den där champagnen, som man tjatade om på morgontv, den fanns inte här hemma.

Och jag känner mig lite stressad av tekniken, för wordpress har – utan att fråga mig alls – gjort ‘tekniska förbättringar’, som jag inte är van vid. Jag gillar ju att vara van, tekniska förändringar gör mig småirriterad, åtminstone i början. Och inte berättar den hur många ord man skrivit heller, jag vill inte trötta ut ev läsare.

Annars har jag lyckats köpa present till yngste dottersonen, han är en förtjusande gosse och vill gärna ha en skjorta, så jag kompletterade skjortan med en t-shirt med palmer på. Han är naturintresserad, si. För ett par år sen sa han att han ville bli marinbiolog, när han blev stor, hur i all världen han kommit på just det vet jag inte.

