– jag fortsätter plocka i det kaos, som är mitt hem. Häromsistens hittade jag ju både borrmaskin och fodralet till dammsugartillbehören och nyss hittade jag tillbehören till borrmaskinen också, i en egen liten väska som stod bakom andra saker. Det är alldeles tydligt att jag inte överanvänt borrmaskinen, men nu är jag beredd. Jag ska se till att den är laddad inför flytten också sen.

Fast mina termobyxor, som försvunnit i ett okänt sammanhang, har jag inte sett till än. Dom borde ha dykt upp under mitt röjande, det är ett mindre mysterium, faktiskt. Men jag har ju klarat de senaste vintrarna ändå, men det är irriterande att dom bara är borta. Mörkblå. Det är jag rätt säker på.

Det här har annars varit något av en mellandag med vila och tappert försök till återhämtning. Har det betytt att jag kunnat avhålla mig från att dra fram måttbandet och kolla på skissen över lägenheten? Nej då. Jag dubbelkollar. Visserligen är jag rätt säker på att sängen kommer att få plats, maken var lite osäker för ett tag sen, men alla andra mått.

