– rabarber häromdagen i affären. Jag trodde säsongen var slut, men det här var slanka späda svenska rabarber, så jag köpte ett halvkilo och i förmiddags kokade jag lite marmelad. Det blir lätt lite kladdigt, jo. Men jag diskade av stora grytan och satte mig och läste lite grann och när jag skulle resa mig upp visade det sig att jag hade fått marmeladrester på baksidan av handen och den hade jag lyckats kleta ner mina svarta byxor med. Och då kan man notera att dessa svarta byxor råkade vara köpta förra veckan, mina snyggaste sommarbyxor (inte helt billiga heller). Så lyckan när fläcken gick att ta bort både snabbt och smidigt och med osynligt resultat var betydande. Det kändes så otroligt onödigt.

Och jag har känt över resten av kroppsdelarna för att kontrollera att inget mer kan fastna.

Och i övrigt så fortsätter jag att räkna, tolv nätter sover vi här innan vi flyttar. Obegripligt.

