– ja, det var en bok i tandläkarens väntrum. Jag vågade inte öppna den. Och när jag sa det till tandläkaren, skrattade han hjärtligt och sa att den hade han missat. Men jag hade inga hål och verkar sköta mina tänder bra, sa han. Det samma gällde maken, som var inne tio minuter före.

Enda problemet var att jag hade insett att det skulle bli väldigt tråkigt för maken att sitta och vänta medan jag skulle handla, så jag cyklade iväg före frukost. Det tog tyvärr lite längre tid än jag hade beräknat, inte minst att cykla hem med den överfyllda cykeln. Men vi var hos tandläkaren redan tre minuter före utsatt tid. Och då var vi båda rena och hela och kammade. Och tandborstade förstås.

När vi svänger upp framför porten, så stod det redan en bil där med kärra. Minsann, grannarna flyttar skåp, det går framåt.

Och jag köpte ett antal papperskassar för att testa till böckerna. Med lite god vilja går det i en rad i en kasse, men detta är bara för att vi ska bära den så kort sträcka, skulle man transportera lite längre, skulle man behöva dela upp mer. Jag får tänka vidare.

