Just nu tycker jag att jag har det. Hyfsad koll, alltså. Och sen tittade jag på bankkontona, fortfarande koll, jo då. Fast det var ju det där med hyran. Halva augustihyran fanns inlagd på makens konto, inga problem. Men nya augustihyran kunde jag inte upptäcka nånstans. Men jag har ju ordning på pappren, även om jag inte läst dom så ordentligt, visade det sig. För denna lägenhet står på maken och den kommande på mig. Det var väl en lycka att jag upptäckte det, tänker jag. Nu minns jag inte riktigt hur jag ordnar det, men jag går till banken i morgon. Och så hoppas jag att kvinnan jag fick lite dåliga vibrationer med förut har semester, jag såg henne inte häromdan. Det är enklare om folk bara hjälper en med det man har problem med, sen vill åtminstone inte jag bli utsatt för suckande och halvhöga kommentarer. Jag går ju dit för att få hjälp, en hjälp jag dessutom betalar för, så vitt jag förstår.

Och annars känns det som om jag har det mesta i ordning, t o m den planterade fuchsian. Lite komiskt, för när Äldste första gången kom hem med nuvarande svärdottern, så kände jag att just den blå krukan fick lov att snabbt planteras om, så att vi skulle ge ett hyfsat gott intryck. Och på söndag kommer Yngste hem med en flickvän, som vi inte träffat förut. Nu är ju hemmet lite kaotiskt i övrigt, så jag hoppas fuchsian sköter sig.

