– eller snarare – jag gissade fel. Riktigt mycket fel. Det där med böcker och flyttlådor. Jag undrade ju om det skulle få plats med två eller tre hyllplan per låda. Ha ha ha, lite ihåligt så där. Det får plats ETT hyllplan. Ja, vi har ganska stora böcker i den hyllan, men ändå. Och rätt tungt blev det där ynka hyllplanet.

Det är bara att anpassa sig då. Många lådor blir det tydligen. Och så försökte jag fälla ihop en liten pall som stod i vägen för mitt staplande av lådor. Det gick inte. Jag har ett vagt minne av att när man väl kom på hur man gjorde så var det jättelätt, men dit kom jag inte. Jag klämde höger långfinger i stället. Jag misstänker att det kommer att bli fler klämda fingrar innan jag slår mig till ro med en prydlig bostad.

Just nu känns det frestande att slänga fler böcker f ö.

