på dom här mörkläggande gardinerna. Han tyckte det blev mörkt. Jo, det var liksom tanken. Och vårt stora rum, där dom hänger nu, har faktiskt fyra fönster, som det kommer in ljus i, så jag tycker inte ens att man behöver treva sig fram, om man säger så. Och framåt kvällen blir det mörkare, även om vi inte har gardinerna där, så det får allt vara som det är. Han suckade mycket över detta. Och min förklaring att jag vill att dom ska hänga ut sig och dessutom vill jag att den där nya doften ska försvinna. Så hur man=jag gör, så kan jag räkna med att det blir fel.

Och jag tänker på veckan som kommer, det blir nog bra. Tandläkaren på onsdag, handlingslista med tanke på att maten till nästa måndag ska lagas, apoteket förstås, städa bilen, rensa bokhyllor, tippen en vända. Men det finns det som piggar upp också. Och jag sätter mig ner då och då och är tacksam för det som fungerar.

