– och alla lådorna, som ska till, ja inte blev jag fri från allt det för att jag åkte bort. Nätterna fylldes av flyttdrömmar, en gång höll jag rentav på och hjälpte dom som ska flytta ut ur lägenheten där under nattens tysta timmar. Antagligen tycker mitt undermedvetna precis som mitt alldeles vakna jag att dom borde ta lite tag i det hela. Men jag tänker verkligen att dom kommer att göra det hela utan mig. Jag har tillräckligt med dom egna lådorna. Fast jag måste medge att jag hann inte riktigt vänja mig vid det ganska avstädade skrivbordet jag numer har, så jag är lite förvånad över det fortfarande.

Och maken och jag har nyss ätit säsongens godaste jordgubbar, inköpta av mig utefter vägen, ett ställe där man går in i en bärbod och så skriver man upp på en lista vad man köpt och så kan man antingen swisha eller stoppa kontanter i ett hål i väggen. Förra sommaren köpte jag underbara körsbär där, så jag ser fram emot den säsongen också.

