– fast lite förvånande. Det hade kommit två paket när jag var borta, avisering i mobilen förstås. Det ena skulle hämtas i tobaksaffären ett kvarter bort, det var sängtopparna jag beställt, det var helt klart. Det andra paketet skulle hämtas på maxi och det hade jag verkligen ingen aning om vad det kunde vara. Men jag cyklade dit och fick naturligtvis inte ut det, för det var till maken. Ja ja, jag cyklade hem igen och hämtade makens id-kort och trampade tillbaka och minsann! – det var ett par nya sandaler, dom där som det skulle vara så omöjligt att få utan ett nytt besök, men tydligen tog någon sig samman, så nu har han ett par fina igen. Och jag fick lite extra motion och det började inte ens regna under tiden.

Och resan hem gick bra. Dvs när jag hade knappt en timme kvar, så blev det nästan stopp i trafiken. Vi kröp fram i kö och plötsligt kom det en polisbil med blåljus och stannade lite längre fram. På andra körbanan var det en olycka, husbil och vanlig bil som kolliderat på enkelfältet. Där var det totalstopp förstås och en stillastående kö på flera kilometer. Men vårt körfält kom snabbt igång igen, så jag blev bara tio minuter senare än jag tänkt.

Och någon hade helt glömt att ge maken medicin inför natten på onsdagen. Jag anmälde omedelbart och man skulle skriva en avvikelserapport. Jag uttryckte min oro och irritation, så vänligt men bestämt som jag kunde.

