– var det utefter vägen, men när jag kom fram var det strålande sol. Vi satt ute och åt var sin gigantisk surdegsbagett och efter lite handlande gick vi och satte oss vid sjökanten och såg nästan solen gå ner, så vackert. Men jag har inte baddräkt med mig, jag tycker nog att +17 är lite kallt att bada i, men jag såg folk som tydligen plaskade runt ändå.

I dag är det betydligt molnigare, men vi ska väl klara det också. Jag ska kamma mig lite och så småningom tar vi oss iväg till kyrkan och sen blir det kultur på eftermiddagen. Och så pratar vi och vilar oss.

Och maken var försedd med läslampa och alla upptänkliga böcker runt omkring sig. Jag kan bara hoppas att det går bra. Jag ringde när jag kommit fram, lite senare än jag tänkt eftersom vägen plötsligt hade en omladdning ut i skogen, många tallar blev det.