– skulle nog se mitt skrivbord och tycka det såg städat ut. Men själv är jag nöjd, nu vet jag precis vad jag har och det ligger i prydliga högar. I morgon kanske jag lyckas städa ur mitt eget gamla skrivbord, det tar emot. Jag betraktar fortfarande det här som makens skrivbord delvis, men jag får väl tänka om. Flexibel och förändringsbenägen. Jo då. Och Äldste påstod att det här är ett så enkelt skrivbord att flytta. Vi får väl se.

Och jag har utlovat att jag lagar maten till nästa familjemiddag hemma hos Äldste. Svärdottern jobbar och även om Äldste är händig och bakar matbröd och så, så fyller jag rollen av catering den här gången. Jag gör det enkelt för mig, steker skivad fläskfilé och gör två såser, champinjon- och tomatsås, som jag fixar innan och har infryst. Och så får vi koka pasta. Det ordnar sig.

