– är fortfarande i ostädat skick. Jag väntar på att jag ska överraska mig. Och ute regnar det lite stilla. Jag har kommit på att det kommer att vara svårare att se det sen, mitt blivande fönster framför skrivbordet kommer att vara ut mot den inglasade balkongen där. Jag hoppas att den av svärmors orkidéer, som just börjat blomma – mörklila f ö – kommer att stå ut med förändringen.

Och mer i avdelningen underliga räkneövningar jag gör – jag kommer att laga 19 middagar till vid nuvarande spisen. Jag minns att när vi flyttade hit tog det flera dagar innan jag orkade laga mat. Vi överlevde ändå, för en snäll människa kom hit med en närande paj, som räckte långt. Och jag tillät mig lyxen att köpa matbröd nån vecka då.

Och jag nyser, fast det regnar, det borde ju dämpa pollenmängden.

