– fast det gick över sen, men jag hann ändå cykla och handla, den där relativt lugna tiden vid åtta. Och jordgubbarna ser helt underbara ut.

Sen har jag lyckats ringa två samtal, även om jag inte nådde ända fram s a s. Först till kommunens larmgrupp, man kunde ju inte ha larm om man inte hade telia som bredbandoperatör, men dom har haft nyckel hit och en eller två gånger har jag ringt eftersom maken ramlat och jag inte kunde hjälpa honom upp. Men ska vi nu byta lägenhet, så får jag fordra in nyckeln, rimligen. Fast numer kan man tydligen ha annan bredbandsoperatör, sa personen hos larmet, men jag vet inte om jag tycker det känns aktuellt. Det ska ju till beslut av biståndshandläggare också, och där nånstans tog min ork slut. Och numer jobbar jag ju inte utanför hemmet heller.

Och sen ringde jag gravstensgravören, som lovat skicka papper tidigare, men om han nu lyssnar av sin telefonsvarare vet inte jag.

Och sen plockar jag lite allmänt, man gör ju det när någon ska komma och titta på ens hem, även om jag känner att dom kommer först att passera den uteplats, som sen blir vår, och dom käcka människorna där har fyllt på ännu mer saker. Nu är det inte bara en tavla, en spegel, ett antal skor, ett par kassar med odefinierbart innehåll, blomkrukor, mera kassar och så ett högskåp, som dom antagligen haft i badrummet. Dessutom hänger fortfarande två jackor på den där spiken på ytterdörren, som man ofta har nån liten prydlig krans på eller så. Det blir en upplevelse när dom börjar bära ner saker också.

