– som lägger sig stilla över saker man inte använder. Ovanpå våra garderober finns såna där stora förvaringslådor i papp, där jag lade ner saker, som bara inte fick plats i garderoberna när vi flyttade hit. Uppenbarligen har jag inte använt särskilt mycket av det heller. Men i dag bestämde jag att det var lika bra att åtminstone damma av, så jag klev upp på den stadiga stegen och lyfte ner lådorna och dammade av dom och samtidigt passade jag på att torka av ovansidan på garderoberna. En upplevelse. Men nu är det gjort. Och jag kan inte komma mig för att kasta alltihop. Vem vet, en annan dag kanske jag vill ha snygga skor, som fanns där. Eller för den delen snygga väskor, som låg i en annan låda.

Och jag tänker på allt dammet, som förmodligen finns över (och i) bokhyllorna. Jag ska verkligen försöka få alltihop rengjort före flytten. Men lite matt blir jag.

